Już dziś (20.06.2022 r.) rozpoczyna się 2 seria spotkań informacyjnych projektu PKM Południe, na którą wszystkich zainteresowanych projektem mieszkańców serdecznie zapraszamy. Czerwcowe konsultacje potrwają 5 dni i będą miały nieco inną formułę niż 1 seria spotkań z mieszkańcami w kwietniu br. Tym razem będą to bowiem spotkania indywidualne, w trakcie których projektanci oraz przedstawiciele PKM będą do dyspozycji wszystkich zainteresowanych mieszkańców we wskazanych na plakacie miejscach i terminach.
Jest to nasza odpowiedź na ogromne zainteresowanie projektem PKM Południe podczas 1 serii konsultacji w kwietniu br., kiedy okazało się, że 2-godzinne spotkanie w niektórych przypadkach to było za mało…
Dlatego tym razem będą to aż 4-godzinne dyżury przez pierwsze trzy dni w terenie oraz dwa dodatkowe 7-godzinne dyżury w siedzibie PKM SA w Gdańsku. Szczegóły na naszym plakacie oraz na stronie internetowej PKM Południe, w zakładce SPOTKANIA INFORMACYJNE.
Podczas pierwszej serii spotkań informacyjnych projektu PKM Południe mieszkańcy zgłosili szereg postulatów, nad którymi w ostatnich 2 miesiącach pochyliliśmy się wraz z naszymi projektantami. Do tego doszły jeszcze wnioski zgłaszane nam przez interesariuszy projektu (samorządy zaangażowane w projekt PKM Południe) oraz Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, a także zidentyfikowane przez projektantów nowe kolizje.
Po przeanalizowaniu wszystkich tych elementów w ramach 2 etapu STEŚ wprowadziliśmy do projektu PKM Południe – względem wersji prezentowanej podczas pierwszej tury konsultacji – następujące zmiany:
- Dla wariantu błękitnego przygotowano koncepcję nowego rozwiązania drogowe, które jest obecnie konsultowane. Rozwiązanie to pozwoli na pogodzenie infrastruktury kolejowej PKM Południe w wariancie błękitnym oraz drogowego bezkolizyjnego przejścia nad linią kolejową nr 9 (czyli miejskiego projektu ul. Nowej Sandomierskiej).
- Zarówno dla wariantu czerwonego, jak i błękitnego skorygowano lokalizację przystanku Trakt Św. Wojciecha. Na wniosek PWKZ przystanek ten został odsunięty znad kanału Raduni (wariant błękitny) oraz Traktu Św. Wojciecha (wariant czerwony).
- Perony na przystanku Trakt Św. Wojciecha po konsultacjach z PWKZ zostały zmienione na jednokrawędziowe.
- Perony na przystanku Madalińskiego z powodów uwarunkowań terenowych oraz związanej z tym większej funkcjonalności zostały zmienione na jednokrawędziowe.
- Odcinek linii kolejowej od przystanku Madalińskiego do przystanku Łostowice -Świętokrzyska został zaprojektowany w tunelu.
- Zaprojektowano wnioskowany przez mieszkańców dodatkowy przystanek Wielkopolska.
- Skorygowano przebieg odcinka 3 z uwagi na:
– kolizję z projektowanym zbiornikiem retencyjnym na Potoku Kowalskim i niemożliwą do zrealizowania niweletą kolejową względem dna zbiornika,
– konieczność minimalizacji ingerencji w obszary cenne przyrodniczo: trzcinowisko oraz wąwóz Potoku Kowalskiego,
– kolizję z realizowanymi halami Panattoni i uniknięcie konieczności wyburzeń.
- Na odcinku 3 skorygowano lokalizację przestanku Jankowo Gdańskie, minimalizując zajętość terenu.
- Na odcinku nr 4 skorygowano lokalizację przystanków Pruszcz Gdański Grunwaldzka, Juszkowo, Kolbudy, Niestępowo oraz skorygowano zaproponowane wcześniej niektóre przejazdy kolejowo-drogowe.
- Pozostawiono już tylko jeden wariant odcinka 5 i skorygowano jego przebieg, dzięki czemu zminimalizowano zajętość prywatnych nieruchomości.
Dodatkowo projektant zaproponował wstępnie lokalizację wejść na przystanki oraz parkingów.
Szczegółową mapę rekomendowanego przebiegu linii PKM Południe już z ww. zmianami można zobaczyć w naszej zakładce PLANOWANY PRZEBIEG.
Wśród nowych materiałów udostępnionych na naszej stronie internetowej są także m.in. szczegółowe arkusze z poszczególnymi odcinkami projektowanej linii kolejowej oraz ich profile podłużne, na których najlepiej widać dlaczego na danym odcinku – ze względu na ukształtowanie terenu – kolej musi iść w wykopie lub na estakadzie. Pliki PDF z tymi materiałami można znaleźć w sekcji DOKUMENTACJA, na dole zakładki O INWESTYCJI.
Warto się z tymi materiałami zapoznać, aby jak najlepiej przygotować się do dyskusji z naszymi projektantami podczas drugiej serii spotkań informacyjnych odbywających się w tym tygodniu.